Masz już za sobą działanie, wydarzenie?
Co dalej?

POINFORMUJ NA SWOICH KANAŁACH, ŻE DZIAŁASZ! 
Zaproś do współpracy inne osoby w Twoim regionie, np. napisz / udostępnij post o swoich działaniach w mediach społecznościowych!

BĄDŹ W KONTAKCIE Z OSOBAMI, KTÓRE SIĘ DO CIEBIE ODZYWAJĄ!

  • odpisz w miarę szybko na każdą wiadomość
  • poproś o rozmowę, spotkanie: zapytaj jaka formuła jest najwygodniejsza dla osoby.
w trakcie rozmowy/spotkania:
  • opowiedz o tym, czym jest Twoja inicjatywa, jak funkcjonuje  i czym będzie zajmować
  • powiedz dlaczego Ty się angażujesz.
zapytaj:
  • dlaczego osoba chce się zaangażować?
  • co osobę interesuje?
  • czy ma jakieś doświadczenie w angażowaniu się?
  • co chciałaby, czuje, że może robić? (pisanie pism, media społecznościowe, akcje uliczne, organizowanie wydarzeń itd.)
  • zrób sobie notatki!
❗Ważne: pamiętaj o wyborze dogodnego kanału komunikacji.

ZRÓB SPOTKANIE

  • zbierz osoby, które się zgłosiły (nawet jeśli są 2) na wspólne spotkanie, także online (możesz wykorzystać do tego Teams, Google Meets, Skype, ZOOM)
  • pogadajcie luźniej o pomysłach, wysłuchaj
  • spisz pomysły, możesz w trakcie spotkania online skorzystać z takich narzędzi, jak mural (https://www.mural.co/), albo jamboard (https://jamboard.google.com/) - to ostatnie to wirtualny flipczart, na którym możecie np. spisywać pomysły na wirtualnych post it
  • możesz pomyśleć o docsie z notatkami ze spotkań, który będzie dostępny dla wszystkich
  • pamiętaj o screenie/zdjęciu (zapytaj też osoby, czy są ok ze zdjęciem) i poinformuj w mediach społecznościowych, że się odbyło i że się dzieje, zapraszając kolejne osoby.

PAMIĘTAJ!:

  • dawaj osobom znać o tym, co się dzieje
  • podrzucaj linki, informacje
  • staraj się regularnie robić spotkania
  • włączaj w działania, dawaj przestrzeń, słuchaj

JAK ZADBAĆ O SWÓJ CZAS?

Pamiętaj:

  • zapisuj swoje pomysły
  • prowadź notatki ze spotkań z ludźmi (np. we wspólnym pliku w komunikatorze, na grupie, czy dla siebie w prywatnym google docs), zapisuj także ich pomysły - notatki pomogą Ci uporządkować informacje i łatwo do nich wrócić
  • staraj się, by spotkania były regularne, ale pamiętaj także o sobie (najlepiej, by wybrać stały termin spotkań, notatki będą też wsparciem dla osób, które nie będą mogły uczestniczyć w spotkaniu)
  • dziel się pracą: nie bój się rozdzielać zadań, to pozwoli zaangażować osoby w regionie, a Ciebie odciąży
  • pamiętaj też o integracji: dzięki temu lepiej się poznacie lokalnie, a Tobie będzie też łatwiej prosić o pomoc
  • (wspólnie) ustal dobre zasady komunikacji (np. telefony tylko do 20.00, wolne soboty, sprawy lokalne wysyłane na maila, by nie zaginęły, zasady komunikacji kryzysowej).

Podział zadań:

  • informacja o tym, czym osoby się interesują i czym mogą się zajmować pomoże ci sensownie rozdzielić zadania (media, komunikacja w mediach społecznościowych, wsparcie w akcjach, robienie zdjęć, obróbka filmików, organizowanie wydarzeń i spotkań, wsparcie merytoryczne w różnych kwestiach)