Masz już za sobą działanie, wydarzenie?
Co dalej?
POINFORMUJ NA SWOICH KANAŁACH, ŻE DZIAŁASZ!
Zaproś do współpracy inne osoby w Twoim regionie, np. napisz / udostępnij post o swoich działaniach w mediach społecznościowych!
BĄDŹ W KONTAKCIE Z OSOBAMI, KTÓRE SIĘ DO CIEBIE ODZYWAJĄ!
- odpisz w miarę szybko na każdą wiadomość
- poproś o rozmowę, spotkanie: zapytaj jaka formuła jest najwygodniejsza dla osoby.
- opowiedz o tym, czym jest Twoja inicjatywa, jak funkcjonuje i czym będzie zajmować
- powiedz dlaczego Ty się angażujesz.
- dlaczego osoba chce się zaangażować?
- co osobę interesuje?
- czy ma jakieś doświadczenie w angażowaniu się?
- co chciałaby, czuje, że może robić? (pisanie pism, media społecznościowe, akcje uliczne, organizowanie wydarzeń itd.)
- zrób sobie notatki!
ZRÓB SPOTKANIE
- zbierz osoby, które się zgłosiły (nawet jeśli są 2) na wspólne spotkanie, także online (możesz wykorzystać do tego Teams, Google Meets, Skype, ZOOM)
- pogadajcie luźniej o pomysłach, wysłuchaj
- spisz pomysły, możesz w trakcie spotkania online skorzystać z takich narzędzi, jak mural (https://www.mural.co/), albo jamboard (https://jamboard.google.com/) - to ostatnie to wirtualny flipczart, na którym możecie np. spisywać pomysły na wirtualnych post it
- możesz pomyśleć o docsie z notatkami ze spotkań, który będzie dostępny dla wszystkich
- pamiętaj o screenie/zdjęciu (zapytaj też osoby, czy są ok ze zdjęciem) i poinformuj w mediach społecznościowych, że się odbyło i że się dzieje, zapraszając kolejne osoby.
PAMIĘTAJ!:
- dawaj osobom znać o tym, co się dzieje
- podrzucaj linki, informacje
- staraj się regularnie robić spotkania
- włączaj w działania, dawaj przestrzeń, słuchaj
JAK ZADBAĆ O SWÓJ CZAS?
Pamiętaj:
- zapisuj swoje pomysły
- prowadź notatki ze spotkań z ludźmi (np. we wspólnym pliku w komunikatorze, na grupie, czy dla siebie w prywatnym google docs), zapisuj także ich pomysły - notatki pomogą Ci uporządkować informacje i łatwo do nich wrócić
- staraj się, by spotkania były regularne, ale pamiętaj także o sobie (najlepiej, by wybrać stały termin spotkań, notatki będą też wsparciem dla osób, które nie będą mogły uczestniczyć w spotkaniu)
- dziel się pracą: nie bój się rozdzielać zadań, to pozwoli zaangażować osoby w regionie, a Ciebie odciąży
- pamiętaj też o integracji: dzięki temu lepiej się poznacie lokalnie, a Tobie będzie też łatwiej prosić o pomoc
- (wspólnie) ustal dobre zasady komunikacji (np. telefony tylko do 20.00, wolne soboty, sprawy lokalne wysyłane na maila, by nie zaginęły, zasady komunikacji kryzysowej).
Podział zadań:
- informacja o tym, czym osoby się interesują i czym mogą się zajmować pomoże ci sensownie rozdzielić zadania (media, komunikacja w mediach społecznościowych, wsparcie w akcjach, robienie zdjęć, obróbka filmików, organizowanie wydarzeń i spotkań, wsparcie merytoryczne w różnych kwestiach)