Masz już za sobą działanie, wydarzenie? Co dalej?

POINFORMUJ NA SWOICH KANAŁACH, ŻE DZIAŁASZ! 

Zaproś do współpracy inne osoby w Twoim regionie:

  • napisz / udostępnij post o swoich działaniach
  • napisz kilka słów od siebie (dlaczego się angażujesz, kilka słów o planach)
  • zachęć do odzywania się do Ciebie

Jeśli znasz grupy na Facebooku (może o profilu lokalnym, społecznym, politycznym) w Twoim regionie, gdzie możesz udostępnić post, pomocne mogą być regionalne grupy, fora.

Jeśli masz kontakty w lokalnych mediach - zgadaj, może jakaś krótka rozmowa o tym, że w Twoim regionie dzieje się coś LGBT?

Konferencja prasowa

Jak zorganizować konferencję prasową? 

Na początku postaraj się odpowiedzieć na pytania:

  • co chcesz zakomunikować mediom i dlaczego? (poinformować o wydarzeniu, inicjatywie, skomentować ważne wydarzenie, czyjąś wypowiedź)
  • jakie miejsce będzie najwygodniejsze? (pamiętaj o tym, że przy ulicy może być np. głośno, o interesującym tle zdjęć)
  • kogo chcesz zaprosić? (czy kogoś znanego lokalnie, sojuszniczą osobę publiczną, polityka, kogoś, kto opowie o własnej historii)

Gdy już masz temat konferencji, miejsce i gości - zaproś media

  • poszukaj na stronach lokalnych mediów kontaktów do redakcji, dziennikarzy, dziennikarek
  • wyślij maila, pamiętaj, by napisać o czym będzie konferencja i kto się pojawi:

Szanowni Państwo,

zapraszamy na konferencję prasową, która odbędzie się (dzień) , o (godzina), przy (ulica, miejsce) w (miasto) na temat … . W konferencji udział wezmą:

Z poważaniem,

  • jeśli znajdziesz numery telefonów możesz i zadzwonić / napisać smsa

Zastanów się co chcesz powiedzieć?

  • co media powinny zapamiętać z konferencji i przekazać dalej?
  • przygotuj sobie słowa-klucze
  • mów własnymi słowami, na podstawie własnych doświadczeń
  • używaj krótkich, prostych zdań

Pomyśl o… tym, jak konferencja będzie wyglądać!

  • zaproś znajomych, osoby z innych inicjatyw
  • weź tęczowe flagi, transparenty, pomyśl o czymś, co dobrze będzie wyglądać na zdjęciach i media podchwycą
  • pamiętaj o zdjęciach, a w miarę możliwości i nagraniu konferencji

Podaj dalej!

  • nie zapomnij podsumować konferencji w mediach społecznościowych
  • wyślij notkę prasową do mediów ze zdjęciem, nagranie konferencji - nawet jeśli dziennikarze, dziennikarki nie przyjdą, mogą wrzucić gotową informację, albo obejrzeć nagranie z konferencji, by podsumować (nie martw się!)

INFORMACJA PRASOWA - z czym to się je?

Informacja prasowa to komunikat skierowany do poszczególnych członków środków przekazu w celu ogłoszenia informacji, która ma wartość medialną (za: wikipedia)

  • składa się z tytułu, lidu (skrótu o czym jest), wstępu, rozwinięcia i zakończenia
  • zwięźle opisz temat konferencji / o czym chcesz media poinformować
  • dodaj krótkie komentarze, urozmaicą informację i uczynią ją bardziej atrakcyjną dla mediów
  • nie zapomnij o danych kontaktowych i dacie!